Ingen stolt Helsingborgare.

publicerat i Livet;
Vilken helg det varit på Galejan!! Strålande sol och en massa härliga gäster :) 
Igår ekade dock samtalsämnet högt i lokalen... Några gäster kom in och skulle gått på fotbollspremiären i Helsingborg, dem hade tårar i ögonen när dem berättade vad dem sett och upplevt! Jag förstår inte hur det kan få gå till så här? Hur resonerar man när man slår/dödar en människa för att man inte håller på samma lag? Det är ingen sport om det inte finns motståndare.
Jag har tyvärr själv behövt vittna en misshandel på en medelåldersman som var från Malmö. Det var bara det. Han var från Malmö, och höll på Mff. Hans fru stod och skrek och grät när hon fick se hennes man ta emot flera sparkar helt oprovocerat för att dem råkat springa på 2 idioter efter en utekväll i Köpenhamn. Och det hade verkligen ingenting med fotboll att göra. 
Jag hade nog kunnat skriva en hel novell om hur stort mitt hat är för dem människorna som tror sig ha rätten att förstöra en annan människas liv.
 
Mina tankar går idag till Djurgårdarens familj!
 

Kommentera inlägget här :